-9-
الإمام ناصر محمد اليماني
01 - محرم - 1433 هـ
17 - 10 - 2012 مـ
۲۶-مهر-۱۳۹۱ه.ش.
05:75 am
๑•ิ.•ั๑✿๑•ิ.•ั๑ ✿ ๑•ิ.•ั๑ ✿๑•ิ.•ั๑
شرح فرموده خداوند:
{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ }
بسم الله الرحمن الرحيم،
والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وخلفائه وأئمة الكتاب وآلهم ومن تبع نهجهم وسار في دربّهم إلى ربّهم متنافسين في حبّه وقربه، أما بعد ..
خداوند تعالی می فرماید:{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ}
صدق الله العظيم [البقرة:28]
{چگونه به خداوند کفرمیورزید، حال آنکه مرده بودید و او شما را زنده کرد، سپس شما را میمیراند و دوباره زنده میکند، آنگاه به سویش بازگردانده میشوید}
به سراغ شرح و بیان حق این فرموده می رویم، آنچه که می گویم حقیقت است وجزحق به خداوند نسبت نمی دهم .خداوند تعالی می فرماید:
الإمام ناصر محمد اليماني
01 - محرم - 1433 هـ
17 - 10 - 2012 مـ
۲۶-مهر-۱۳۹۱ه.ش.
05:75 am
๑•ิ.•ั๑✿๑•ิ.•ั๑ ✿ ๑•ิ.•ั๑ ✿๑•ิ.•ั๑
شرح فرموده خداوند:
{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ }
بسم الله الرحمن الرحيم،
والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وخلفائه وأئمة الكتاب وآلهم ومن تبع نهجهم وسار في دربّهم إلى ربّهم متنافسين في حبّه وقربه، أما بعد ..
خداوند تعالی می فرماید:{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ}
صدق الله العظيم [البقرة:28]
{چگونه به خداوند کفرمیورزید، حال آنکه مرده بودید و او شما را زنده کرد، سپس شما را میمیراند و دوباره زنده میکند، آنگاه به سویش بازگردانده میشوید}
به سراغ شرح و بیان حق این فرموده می رویم، آنچه که می گویم حقیقت است وجزحق به خداوند نسبت نمی دهم .خداوند تعالی می فرماید:
{كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً}{چگونه به خداوند کفرمیورزید، حال آنکه مرده بودید } در اینجا سؤالی مطرح می شود که آیا در زندگی اول خود کافر بودند؟و جواب آن از آیات محکم کتاب:
{ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأُولَى فَلَوْلا تَذَكَّرُونَ }صدق الله العظيم [الواقعة:62]
{ به راستی پیدایش نخستین را شناختید، پس چرا متذکّر نمی شوید}
به همین دلیل است که خداوند از حوادثی که منکر آن بودند و بعد از مرگ اول با آن مواجه شدند- یعنی عذاب خداوند-برایشان دلیل می آورد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10) قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ(11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]
{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. (۱۰) می گویند: پروردگارا! دوبار ما را میراندی و دوبار زنده کردی، اکنون به گناهانمان معترفیم، پس آیا راهی برای بیرون آمدن هست؟ (۱۱) این به سبب این است که چون خدا به یگانگی خوانده می شد [یگانگی اش] را انکار می کردید، و اگر برای او شریک و همتایی قرار داده می شد، باور می کردید؛ پس [اکنون] داوری، ویژه خدای والامرتبه و بزرگ است. (۱۲) }
چرا می گویند: {رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين} {دوبار ما را میراندی }؟ این مرگ بعد از اولین و دومین زندگی دنیوی است لذا از لفظ دوبار (اثنتین)استفاده می شود.
اما در باره این گفته:{وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين} {و دوبار زنده کردی }،این زندگی بعد از مرگ اول و زندگی بعد از مرگ دوم است.شما را چه شده است،نمی خواهید معنی این بیان را بفهمید؟ سلامٌ قولاً من ربّ رحيم، سلامٌ عليكم لا نبتغي الجاهلين، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
{كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً}{ چگونه به خداوند کفرمیورزید،حال آنکه مرده بودید } ،یعنی چگونه بعد از اینکه عذاب خداوند را بعد از مرگ چشیدید به او کافر می شوید؟و سپس خداوند تعالی می فرماید: {فَأَحْيَاكُمْ}{ شما را زنده کرد}،و این زندگی بعد از مرگ اول است.سپس می فرماید: {ثُمَّ يُمِيتُكُمْ}{سپس شما را میمیراند }
{ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأُولَى فَلَوْلا تَذَكَّرُونَ }صدق الله العظيم [الواقعة:62]
{ به راستی پیدایش نخستین را شناختید، پس چرا متذکّر نمی شوید}
به همین دلیل است که خداوند از حوادثی که منکر آن بودند و بعد از مرگ اول با آن مواجه شدند- یعنی عذاب خداوند-برایشان دلیل می آورد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10) قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ(11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]
{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. (۱۰) می گویند: پروردگارا! دوبار ما را میراندی و دوبار زنده کردی، اکنون به گناهانمان معترفیم، پس آیا راهی برای بیرون آمدن هست؟ (۱۱) این به سبب این است که چون خدا به یگانگی خوانده می شد [یگانگی اش] را انکار می کردید، و اگر برای او شریک و همتایی قرار داده می شد، باور می کردید؛ پس [اکنون] داوری، ویژه خدای والامرتبه و بزرگ است. (۱۲) }
چرا می گویند: {رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين} {دوبار ما را میراندی }؟ این مرگ بعد از اولین و دومین زندگی دنیوی است لذا از لفظ دوبار (اثنتین)استفاده می شود.
اما در باره این گفته:{وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين} {و دوبار زنده کردی }،این زندگی بعد از مرگ اول و زندگی بعد از مرگ دوم است.شما را چه شده است،نمی خواهید معنی این بیان را بفهمید؟ سلامٌ قولاً من ربّ رحيم، سلامٌ عليكم لا نبتغي الجاهلين، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
{كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً}{ چگونه به خداوند کفرمیورزید،حال آنکه مرده بودید } ،یعنی چگونه بعد از اینکه عذاب خداوند را بعد از مرگ چشیدید به او کافر می شوید؟و سپس خداوند تعالی می فرماید: {فَأَحْيَاكُمْ}{ شما را زنده کرد}،و این زندگی بعد از مرگ اول است.سپس می فرماید: {ثُمَّ يُمِيتُكُمْ}{سپس شما را میمیراند }
و این بعد ازتمام شدن زندگی دومشان است .سپس خداوند تعالی می فرماید:
{ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ(28)} {و دوباره زنده میکند، آنگاه به سویش بازگردانده میشوید} صدق الله العظيم.
وبراساس حکم خداوند که درآیات محکم کتابش آمده است، این حیات جاویدان در جهنم است و مرگی بدنبال ندارد.لذا می فرماید:
{ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10) قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ(11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]
{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. (۱۰) می گویند: پروردگارا! دوبار ما را میراندی و دوبار زنده کردی، اکنون به گناهانمان معترفیم، پس آیا راهی برای بیرون آمدن هست؟ (۱۱) این به سبب این است که چون خدا به یگانگی خوانده می شد [یگانگی اش] را انکار می کردید، و اگر برای او شریک و همتایی قرار داده می شد، باور می کردید؛ پس [اکنون] داوری، ویژه خدای والامرتبه و بزرگ است. (۱۲) }
اما شرح و بیان این فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10)}{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. }صدق الله العظيم [غافر]
مقصود بعث عمومی است و روزی است که خداوند همه آنها را برانگیخته و صدای اورا که مورد خشم و تحقیرش قرار گرفته اند از ورای حجاب می شنوند.خشم خداوند برکافران بیش از خشم مومنان بر آنها است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10)}{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. }صدق الله العظيم [غافر]
اما اینکه می گویند: {رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين}،پس حتما باید زندگی قبل از مرگ اول و قبل از مرگ دوم در کارباشد، که از خلال این گفته برایتان روشن می شود: {وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين}،و این زنده شدن بعد از مرگ اول و زنده شدن بعد از مرگ دوم است.ای عمرو ترا چه می شود که نمی خواهی بیان و سخن درست را که مایه پند خردمندان است بفهمی،این بیان را درشت نوشتیم بلکه ببینی(و بیندیشی).
به همین مقدار روشنگری درمورد بعث اول بسنده کرده، قلم را کنار گذاشته و دفتر را میبندیم وقضاوت را به اندیشمندان مسلمان و امتشان واگذار می کنیم . اگر کسی می بیند که قادر است برعلیه امام ناصر محمد یمانی از آیات محکم قرآن حجتی آورد،او را به گفتگو دعوت می کنیم...أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
๑•ิ.•ั๑✿๑•ิ.•ั๑ ✿ ๑•ิ.•ั๑ ✿๑•ิ.•ั๑
وبراساس حکم خداوند که درآیات محکم کتابش آمده است، این حیات جاویدان در جهنم است و مرگی بدنبال ندارد.لذا می فرماید:
{ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10) قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ(11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]
{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. (۱۰) می گویند: پروردگارا! دوبار ما را میراندی و دوبار زنده کردی، اکنون به گناهانمان معترفیم، پس آیا راهی برای بیرون آمدن هست؟ (۱۱) این به سبب این است که چون خدا به یگانگی خوانده می شد [یگانگی اش] را انکار می کردید، و اگر برای او شریک و همتایی قرار داده می شد، باور می کردید؛ پس [اکنون] داوری، ویژه خدای والامرتبه و بزرگ است. (۱۲) }
اما شرح و بیان این فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10)}{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. }صدق الله العظيم [غافر]
مقصود بعث عمومی است و روزی است که خداوند همه آنها را برانگیخته و صدای اورا که مورد خشم و تحقیرش قرار گرفته اند از ورای حجاب می شنوند.خشم خداوند برکافران بیش از خشم مومنان بر آنها است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10)}{خداوندکافران را ندا می دهد: مسلماً دشمنی و خشم خدا نسبت به شما از دشمنی و خشم خودتان بیشتر است؛ زیرا دعوت به ایمان می شدید پس کفر می ورزیدید. }صدق الله العظيم [غافر]
اما اینکه می گویند: {رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثنتين}،پس حتما باید زندگی قبل از مرگ اول و قبل از مرگ دوم در کارباشد، که از خلال این گفته برایتان روشن می شود: {وَأَحْيَيْتَنَا اثنتين}،و این زنده شدن بعد از مرگ اول و زنده شدن بعد از مرگ دوم است.ای عمرو ترا چه می شود که نمی خواهی بیان و سخن درست را که مایه پند خردمندان است بفهمی،این بیان را درشت نوشتیم بلکه ببینی(و بیندیشی).
به همین مقدار روشنگری درمورد بعث اول بسنده کرده، قلم را کنار گذاشته و دفتر را میبندیم وقضاوت را به اندیشمندان مسلمان و امتشان واگذار می کنیم . اگر کسی می بیند که قادر است برعلیه امام ناصر محمد یمانی از آیات محکم قرآن حجتی آورد،او را به گفتگو دعوت می کنیم...أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
๑•ิ.•ั๑✿๑•ิ.•ั๑ ✿ ๑•ิ.•ั๑ ✿๑•ิ.•ั๑
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر